14 Ogo 2013

selamat hari raya...

salam dan selamat hari raya dari Aida sekeluarga.tahun ni balik ke rumah mertua di banting selangor selama seminggu.dan balik melaka minggu depannya.untuk mengelak jalam jem ke melaka so kami balik lambat sikit kebetulan pula adik yang bongsu nak bertunang minggu depan so sambung cuti sampai minggu depan.nak cerita raya di banting.Raya di sini seronok tapi penat memasak ajerk la keje nya tahun ni semua Aida masak ayam 15 ekor,ikan 3 ekor daging lembu 5 kilo,dan anak ikan mcm2 jenis.nasib baik rumah tepi pantai so senang dapat bekalan ikan di laut.ayam masak rendang hijau dan separuh lagi masak kicap berempah @ paelembang.dangin masak rendang biasa bubuh kerisik.dan raya ke 3 masak rendang itik 2 ekor licin semuanya sampai x sempat simpan utk esok pun x da hi2.....sebenarnya anak buah ida ramai hampir 30 org dan adik beradik belah hubby pun ramai juga so ni pun ada yg x balik beraya cuma separuh je.bayangkan beli roti canai utk 30 org buat meehoon 1 pek besar pun habis mcm kenduri kendara la jugak.....semuanya ida masak sbb mak mertua pun dah tua kesian nak suruh dia masak huhuhuh....rasa nak pengsan jugak masak banyak2 ni nasib ada biras dgn anak buah ramai rajin tolong kalu x pegsan rasanya nak masak semua...

3 ulasan:

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Aida...Selamat hari raya dr k.atie ya.Wui!byknya masak....mmg penat gitu tp seronok kan brkumpul ramai2...

lieyalatif berkata...

ishhh byknye masakkkk...serius lieya tekejut...ayam 15 ekor? fuhhh leh lieya bayangkan keadaannye..seb baik ipar duai rajin ....kalo jenis yg berat tulang tu buat kite hangin kan....

ape yg penting raye disambut ramai2 mmg meriah...

Aida78 berkata...

penat gile lia terduduk jugak kak masak sbb fikir mak mertua dah tua penat so kak la yg smua masak.sbb kak je yang balik awal sebelum raya.ipar yg lain ramai yang balik raya pertama tu baru balik.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...