29 Jul 2013

Berbuka puasa wif my mom & sambut bufday paksu sekali 26/7/2013

 salam kali nak cerita balik kampung melaka untuk berbuka dengan bonda dan menghantar kuih raya.di sebabkan raya tahun ni balik banting rumah mak mertua.jumaat cuti negeri selangor kami balik ke melaka nasib jalan tidak jem kalu jem haru biru jadinya.masa balik melaka bawa mak g shopping di Mydin baru di jasin melaka.shopping barang raya so bila dah petang sgt nak masak pun dah x lalu penat sgt so hubby ajak berbuka di umbai merlimau melaka.so kalau x booking nanti x dapat makan di restoran sana.so bila chek rupanya hubby dah booking dah siap dengan menu sekali....ikan pari bakar,ikan siakan masak sweet sour,kerang bakar,tomyam campur,siput buluh or pepahat masak pedas dan sotong goreng tepung.nasi dan air tembikai jus satu jug,sangat berbaloi makan di sini sedap juga la.tapi kene booking dulu.setiap hari isnin cuti dia org.kebetulan tarikh yg sama 26 julai hari jadi adik yang bongsu so sambut sekali makan di sana,so balik rumah hampir kul 11 malam nak masak untuk sahur pula waa....letih giler..


 terjebak juga beli mak bakul rotan ni utk buat letak bawang....
 tengok meje yang telah di booking
 macam2 ada pilih jerk nak masak apa....
 Dah x sabar dah...
 happy bufday paksu hi2




2 ulasan:

lieyalatif berkata...

**selamat hari raye buat aida sekeluarga...mohon ampun maaf zahir dan batin...moga2 kite mendapat keberkatan di syawal yg mulia .....

hati2 pulang ke kg yeak...

Aida78 berkata...

selamat hari raya juga maaf zahir dan batin lialatif sekeluarga.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...