11 Feb 2014

Cuti Raya Cina

 Salam ni cuti raya cina  masa cuti anak buah buat kenduri cukur jambul di kampung batu laut.cucuku yang ke 7.majlis cukur jambul cucu yang ke7 ni.hi2 tuah dah rasanya kan....majlis di buat dari kul 11 pagi sampai kul 4.00 petang.tapi di sbbkan musin raya cina kene lak dngan musim pepahat laju jerk dia org ni nak g laut hampeh tul nak cari pepahat.pepahat A.K.A siput buluh mesti semua penah makan kan...

 mau beranak lagi ni nak hi2...

 ini lah pepahat aka siput buluh....sedap isinya  manis gitu...hampir 500 batang dapat jenguh bongkok2 mcm nenek tua cari benda alah ni duduk dlm pasir di tepi laut....rentung mak sekejap...

5 ulasan:

zila norazila berkata...

Amboi meriah..akk x buat lg mjlis untuk bby akk..plan bulan 3 kot.

lieyalatif berkata...

wow bestnye dpt cari pepahat ....dpt makan fresh2...lieya penah sekali jek makan ...tu pun tgk org makan teringin nak rase...gigih gi makan kat senandung malam bagan lalang...sedap gak die masak bercili letak telor....

Fazil Hamid berkata...

saya pernah makan pepahat ni...tp mase tu tak tau namanya...rasa boleh tahan...

Aida78 berkata...

kak zila: owhhh buat di mane kak?


lieyalatif:kat baganlalang ada jual sedapkan manis jerk rasanya...


fazil :pepahat atau siput buluh

Tengku Damia berkata...

Salam ziarah,

Tak pernah benda tu.mcm mana cara masaknya ? : )

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...