13 Apr 2011

BEN ASHAARI BICARA KASIH AYAH



BEN ASHAARI BICARA KASIH AYAH


asalamuaikum..semua...

terlebih dahulu sedekahkn Al-Fatihah buat arwah ayah IDA....




Terlalu banyak kenangan manis bersama arwah ayah....bila En.ben...buat segmen ne..hati jadi tersentuh..tringatkan arwah..ayah..ne pun nak nak berlinang dah mata ne...biasa perempuan akan rapat dengan emak..tapi ida sebaliknya.ida rapat sangat dengan arwah

Arwah ayah seorang yang sangat2 baik2..penyang,kelakar...suka tolong org susah.....ayah anak yatim piatu..tak bersekolah..tak tahu membaca..hanya tahu tandatangan...dan bab duit dia pandai sesangat....tapi berkat usaha ayah..dia nak anak bersekolah ...alhamdulilah...walaupun tak masuk u..tapi ...keja gov..gak..dan lagi satu daripada tak punya apa2...sekarang arwah ada tinggakkan harta walaupun tak banyak..tapi semua dapat..tanah.. untuk setiap anak2nya...alhdulillah..anak2 tak merempat..dan arwah ayah punya wawasan..sendiri..tak anak anak2 susah mcm dia...

kenangan pahit?tak ada kot cuma masa arwah kemalangan dan koma(dalam icu)...kita org gilir2 jaga ayah...sehingga ayah di pindahkan ke wad biasa...sedar.daripada tak boleh cakap..boleh bercakap...ingat ayah akan sembuh..rupa2 ayah pergi meninggalkan kami selama2ny aida reda...dan pasrah...doktor ckp kalu arwah hidup pun kena masuk besi dalam badan coz banyak patah...


kenangan lucu...biasa bila ayah nak gi kerja jauh2...ida dan adik beradik akan kena cium sambil kena sental dengan janggut ayah yg tajam2..sakit..gak lah..samapi kita org jerit2...lagi satu bila kita org nak gi jejalan,rombongan sekolah,atau nak duit..ayah ckp cium ketiak ayah dulu..yg kelakar..adik sanggup buat...saje..aje...itu masa sekolah rendah..lah.....

kepada sesiapa yg masih mempunyai ayah..jenguk2 lah mereka ..selagi ayah masih ada....kalu dah tak ada ...macam ida ne...hanya kenangan...dan al -fatihah buat arwah ayah OSMAN BIN ABDULLAH....AMIN...

8 ulasan:

Dekcik berkata...

singgah lah blog dekcik..
bce ngah penuh hayati..

http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

Ayu Hashim berkata...

assalam.. dtg jengah dari blog en.ben... salam perkenalan..

Hazrina Erin berkata...

ayah adalah yg terbaik!^^
semoga awak tabah! al fatihah buat beliau~

mari2 singgah^^
http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

K.zoe berkata...

huhuh,, takziah untuk arwah ayah yang dah lame pegi...

coming from abg ben's segmen... i folo ur nice blog :)

Aida78 berkata...

trima kasih semua...

mas saari berkata...

salam singgah baca kisah tentang ayah
pengorbanan seorang ayah memang tiada tandingnya...sayangilah dia selagi hayatnya masih ada!

fRaMe+LenSeS berkata...

tade yang lebih tacing dari kisah Ayah dan Mama.

Nadh sayang ayah nadh jugak.. ;)
Salam singgah salam ziarah dari nadh..
kita jadi anak soleh solehah untuk Ayah ye. yang mendoakan kebahagiaan depa dunia dan akhirat..

Nadh datang melawat ni.. ;)
kisah anak Ayah Budak Nakal

Lulu caldina berkata...

segmen ni bagus, tapi sebak nak buat... sayang papa lulu...semoga ibu bapa kita sentiasa dirahmati...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...